donderdag 21 februari 2013

jurk knippie januari 2012

Van oma had ik pas een tas vol lapjes gekregen. Daar zaten een paar lapjes bij van dapper. Roosjes in drie soorten die bij elkaar horen. Het waren restjes, maar ik zag er voor dochterlief nog een jurk in, dat paste ook maar net! De rits is ook een krijgertje, dus het was een gratis jurkje! Dat vind ik echt het leuke van zelf naaien.  De bovenpas kon er alleen uit zonder naden bij de schouder en onderkant, dus de rok van de jurk een maat groter gepakt qua lengte, maar die had dus wel twee maten langer gekunt! Wat is ze gegroeid zeg! Ik vind het zelf wel heel leuk staan deze lengte, lekker vlot.
Ze mocht zelf meedenken. Mama ik wil graag een prinssessenjurk!
Het foto's maken vond ze ook geweldig! Ik ga als een echte prinses zitten mam! De panty had ze nog liggen en de bolero had ik pas bij de h en m, en past er perfect bij!

"zo zit een echte prinses ook he!"




drie verschillende stofjes uit een zelfde serie





groetjes sarina



11 opmerkingen:

  1. Wat een leuk jurkje, heel feestelijk! En dan een krijgertje;-)
    Ik had van die stofjes een Feliz jurk gemaakt, veel plezier van gehad. Ik houd wel van dit soort stofjes.
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel leuk jurkje, een beetje Laura Ashley-achtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk is dat hè, iets maken van stofjes die je gekregen hebt. 't is in ieder geval een leuk jurkje geworden! Staat je dochter erg lief!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuke stofjes zeg! Met restjes naaien is altijd erg leuk he! Alleen soms balen dat het dan net niet past. Maar gelukkig dat het net ging met deze jurk.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk jurkje. En een echte prinsessenjurk! Mijn dochter zit ook geheel in de prinsessenfase. Heerlijk toch dat alles nog bloemen, roze en geroezeld mag zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig jurkje geworden. Mooie stofjes!

    Gr.Nel

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whow, wat een snoezig jurkje! Prachtig gemaakt...!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Schattig jurkje geworden zeg, wat een lief stofje!

    Groetjes,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen