maandag 17 december 2012

rok

Een fucsia roze rok voor mezelf gemaakt. Het is een dikke soort jogging tricot, dus lekker warm.
Ik had deze lap nog liggen en er kon maar net nog dit model rok uit. Als basis weer mijn favoriete patroon gepakt. Ik had m helemaal in elkaar zitten, met elastiek was tie veel te strak, dus weer helemaal uitgehaald en overnieuw gedaan, gelukkig had ik veel naad geknipt, en nu zit tie goed. Ik geloof dat ik echt een tricotfan aan het worden ben! het zit zo lekker.
Nog een paar daagjes varen en dan heerlijk vakantie. Wat heb ik daar zin in!



met blauw jasje en blauwe laarzen en riem
weer een leuk setje erbij


de rimpels aan de zijkant van de rok

18 opmerkingen:

  1. Leuk rokje,heb je wat rimpels bovenaan gemaakt,in de zijnaad?? Wat een grappig detail.
    Voor straks:geniet van het even 'niet moeten',en elkaar,fijne dagen.Gr.Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fleurig rokje! En die rimpeltjes geven het net iets extra's!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het staat je ook erg goed. Zit lekker hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke rok en mooie spreken kleur stof heb je gebruikt. Nog een paar dagen en dan heerlijk genieten van de vakantie!!

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuke vrolijke rok met een grappig detail.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke rok geworden! Heb je het patroon zelf getekend? Knap gemaakt!

    Gr. Nel

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. nee, het basispatroon is uit knipmode mei 2012, maar het wel zelf de rimpels erin gedaan en de figuurnaden met knippen er al in gevouwen

      Verwijderen
  7. Prachig staat deze rok je! Leuk kleurtje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk rokje Sarina.
    Staat je goed!

    Groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi zeg, leuk kleurtje en goed gecombineerd met jasje en sjaal!
    Fijne vakantie strakjes!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk setje zeg! staat je goed hoor!
    De vrolijke sjaal staat er helemaal mooi bij. Alvast een fijne vakantie!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuk rokje! Lekker knallend kleurtje! Fijne dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heey, wat is er aan de hand dat het zo stil is met je berichtjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Sarina,
    Ik heb gisteren jouw favoriete model uit mei 2012 overgetekend. Ik heb alleen een vraagje. Heb je de stof bij de overslag helemaal dubbel gedaan? En ook de plooien aan de achterkant van de overslag er in genaaid? Het wordt naar mijn idee zo'n dik geheel? Zou ik eventueel de plooien aan de achterkant weg kunnen laten? Hoeveel heb jij extra aangeknipt om een soort strik te kunnen maken van die flap? Heb je dit op een punt uit laten lopen?
    Ik zie je reactie wel.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  14. De overslag is inderdaad helemaal dubbel, de plooien vouw ik erin als platte plooien.
    Ik heb denk ik ongeveer 30 cm extra aangeknipt maar niet echt op een punt nee, gewoon het patroon wat verlengt en daardoor kon ik er een soort bloemachtig iets van draaien.
    Ik weet niet wat voor stof je hebt, maar vond het zelf wel mee vallen met erg dik

    succes ermee
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik wil hem eigenlijk van een dikkere soort tricot maken, zonder split. Heb je de plooien dan apart er ingestikt, eerst de bovenkant en dan de onderkant?
      groetjes, Marleen

      Verwijderen
    2. nee je vouwt ze en zet ze met spelden vast, en dan naai je ze aan de bovenkant door alle lagen stof heen op het ondervoorpand vast. Als je een dikke tricot wil gebruiken zal weet ik niet of dat roosje mooi blijft zitten, dan zul je het vast moeten zetten met steekjes omdat memory stof van zichzelf 'staat'en tricot dat niet doet

      Verwijderen