dinsdag 13 november 2012

rokje

voor mijn nichtje een strokenrok gemaakt, zelfde model als pas voor suzanne.
Met de lockmachine een roze randje aan de onderkant van ieders strook gelockt.
Ik heb de lockmachine van mijn moeder in bruikleen, en die is stukken luxer als de mijne,
de mijne was kapot.

kleur klopt niet helemaal, de foto hieronder is de goede kleur



dit rokje kocht ik bij jola mode voor 17,95. Ik ben alleen vergeten vooraf een foto
te maken. Er stak een randje onderuit in stof die ik niet mooi vond en er
zat een gevlochten riem van diezelfde stof in. Het randje heb ik naar
binnen gevouwen en vastegestikt, en een oude riem van mezelf korter gemaakt,
en toen leek hij op.....

.....deze rok en heb daarmee dik40,00 euro bespaard.
Deze rok is van mc gregor en kost 60,00 euro.
Dat is toch snel terug verdient!

groetjes sarina

13 opmerkingen:

  1. Wouw wat een prachtige rok, daar zal ze wel heel erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie stof heb je gebruikt bij het strokenrokje. Heel mooi!

    En ja, dat heb je snel verdient!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk rokje en nu krijg je zeker wel zin in een nieuwe lockmachine? Een leuke vondst dat rokje, ik was van plan om dat rokje van mcGregor na te maken, of het er nog van komt..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi gera,
      weet niet wat voor maat je zoekt, maar het rokje loopt volgens mij tot maat 164 en wordt verkocht bij jola en van der ven mode
      groetjes sarina

      Verwijderen
  4. Wat een schattig rokje!! Prachtig afgewerkt met de mooie rolzoom. En je bent toch maar handig om een rokje zo aan te passen dat het lijkt op je favoriete dure rokje,extra leuk!! Op MP staat trouwens een hele goede lockmachine te koop...Groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. m'n eigen lockmachine krijgt een beurt,
      en ik mag die van m'n moeder blijven gebruiken en zij die van mij, omdat mijn moeder maar weinig naait
      groetjes sarina

      Verwijderen
  5. Wat een leuk strokenrokje! Ik heb deze stof ook in het tricot. Erg leuk he die print.
    Het rokje is zo ook mooi veranderd. Echt zo'n rokje waar alles bijpast.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk rokje heb je gemaakt, echt schattig!
    Ik vind vaak de kwaliteit een stuk minder als bijv van mcgregor, vind je dat niet?
    Aan de andere kant zijn ze er zo uit gegroeid, net zo leuk, dus waarom duur...
    Groetjes Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik denk dat het bij dit rokje meevalt, het is echt mooie stevige stof, wat niet zo snel verwast, en ze heeft zo vaak wat van vlekken op haar kleding van het werken van school en zo, dan is het nu wat minder erg!
      groetjes sarina

      Verwijderen
  7. Wat en leuk rokje, zo met al die stroken...

    Het andere, gekochte, rokje vind ik ook een leukerd trouwens...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een leuk strokenrokje, vooral het stofje is er mooi.
    Leuk is dat hè, dat je geld bespaard hebt, door een bestaand rokje te verbouwen.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een leuk rokje met al die stroken. Het afstekende rolzoompje staat zo leuk, ideaal hè, die rolzoompjes!!

    Dat rokje is perfect veranderd. Helemaal leuk en stoer.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen