donderdag 8 november 2012

jurk susi jottum look a like


Nog een jottum jurk nagemaakt. Deze jurk stond ook op mijn lijstje. Ik vond m zo mooi!  En niet moeilijk na te maken. Het bovenstukje is (alweer!) van de halima. Dat zit echt al gegoten! De hals heb ik wel rond getekend. De rok van de jurk komt uit een ottobre. Ik meet een halve cirkel rok altijd na, omdat deze in het midden altijd korter is als aan de zijkant, en dat ben ik nu vergeten, daar baal ik echt van, nu is de jurk midden voor en midden achter een cm of 3 korter als aan de zijkant. als ze m aan heeft valt het niet zo heel erg op gelukkig! Voor de ronde 'taartpunten' heb ik een patroon van knipmode gebruikt. Een jaar of 4 geleden heb ik voor mezelf een rok gemaakt, met zulke ronde punten, dus die punten op het rokpatroon over getekend. Ik vind m er zelf erg op lijken. Ze heeft nu gelijk een mooie jurk voor de zondag.


ik denk dat de bloem een broche is, want bij de ene jurk zit tie anders
als bij de andere jurk


in het echt staat tie mooier als op de foto,
komt denk ik omdat ze m over haar kleren aan heeft,
anders wou ze niet op de foto!






groetjes sarina


8 opmerkingen:

  1. Mooie jurk, maar ook heel erg mooi foto's. Vooral die ene, dat ze zo zwiert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke jurken maak je! Moet ik toch ook nodig weer eens doen. En een goed idee om patronen te combineren. Vaak vind je het bovenstukje leuk, en dan de onderkant saai en andersom. En kennelijk heb jij dat ook. Groetjes ANita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw wat mooi! dat scheeld je enorm veel geld ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk joh! Je hebt ondertussen al een heel stapeltje voor dr! Lekker he als ze veel gegroeid zijn, dan kun je gewoon doornaaien.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Weer zo'n mooie jurk gemaakt en een hoop geld bespaard! Mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige jurk heb je weer gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen