donderdag 15 november 2012

halodie met bolero

Voor een ander nichtje een jurkje met bolero gemaakt.
De jurk is volledig UWYH. Dat vind ik altijd een uitdaging, om van een lapje, met allerlei frutsels die je hebt liggen een mooi kledingstuk te maken! De stof van het jasje is een mooie kwaliteit dikke tricot en komt van de markt in gorinchem. De zoom van de jurk weer met de mooie locksteek afgewerkt, en ook de bovenkant van het rokdeel zo gedaan, anders wordt het snel een beetje saai en donker met dit lapje. Met de roze stik en aplicatie nog wat opgeleukt. Ik doe de halodie eigenlijk altijd met strik, zodat je m zelf mooi aansluitend kan maken met de strik.






13 opmerkingen:

  1. Hoi, wat mooi gemaakt weer! Leuke kleurencombi. Misschien een domme vraag, maar wat betekend die afkorting? gr Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi, dankjewel, de afkorting betekend: use what you have.
      groetjes sarina

      Verwijderen
  2. Zo, je bent weer lekker bezig, hoor. Wat een tempo! En een prachtige jurk weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is zo mooi! Deze kleuren koos ik trouwens vroeger voor mijn dochters toen ze klein waren:-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mijn comment floept weg. Ik wilde zeggen dat ik het heel mooi vind.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook weer erg mooi ! Je gebruikt altijd mooie details in je werk, dat maakt het echt af. Welk patroon gebruik je nou elke keer? Die wil ik ook wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bovenstukje van farbenmix halima, en rokdeel farbenmix elodie, past ook goed op elkaar
      groetjes sarina

      Verwijderen
  6. Mooi gecombineerd, het vestje fleurt het jurkje zo mooi op.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De Halodie is mooi zeg. Prachtig met die kleur lint en bolero erbij. Ik heb voor Bridget ook een keer de Elodie, maar dan zonder mouwtjes, met een brede strikband gedaan, kon ze hem wat langer doordragen. Ideaal hoor.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen