woensdag 28 november 2012

bloes

Al een paar weken geleden kocht ik bij de stoffenkraam een mooi stofje. Knalroze met bloemen en vogels.
Ik kocht maar 50 cm, want vond m behoorlijk prijzig.
Er paste precies een bloes uit.
Het patroon komt uit knippie januari 2012. Heb het patroon iets veranderd, Een staander aan de kraag getekend zodat deze iets hoger wordt, en figuurnaden er in. 
Dit kleurtje staat haar zo leuk! Ze wilde m gelijk aanhouden en vind m erg mooi.
ik kreeg een tip van gera om de knoopsgaten voortaan
verticaal te doen. Nu heb ik de knoopjes een eind verzet
en als ze m nu aanheeft sluiten de biezen netjes

ze draagt het nu met knalroze maillot en dat staat
zo leuk

lang geleden dat ik een mouwsplit had gedaan, maar het is best goed gelukt/



ik heb vaak wat ruimte over bij de mouwen, en dat een beetje ingerimpeld
staat heel leuk vind ik zelf


de kraag naar uitleg van ma zsazsa gedaan. De bovenkraag voor het naaien
een cm naar binnenstrijken, dan de kraag gewoon naaien, De onderkraag
op de bloes vastnaaien, en als laatste het omgestreken gedeelte weer op de  bloes
vastgezet, dan zit het heel netjes, zelfs vooraan(dat was bij mij vaak rommelig)

de manchetten op de zelfde manier als de kraag met de omslag
vast gezet.  Dit is mijn netste bloes tot nu toe. Ik vond ze er
altijd heel zelf gemaakt uitzien,  omdat ik veel dingen gewoon
niet netjes kreeg, maar door deze manier en heel veel strijken is
het toch gelukt!

groetjes sarina

16 opmerkingen:

  1. Mooi! En die leuke knoopjes aan de mouwen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi bloesje! Leuk fris stofje en nog een tip: als je knoopsgaten om een bies maakt zoals bij de deze blouse kun je de knoopsgaten beter verticaal maken, middenvoor blijft dan ook beter op elkaar zitten. Je hebt ook leuke knoopjes trouwens gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi gera,
      ja je hebt gelijk, ik zag het pas toen ze m aan had, en zag dat het bij een gekocht bloesje anders is gedaan, bedankt voor de tip
      groetjes sarina

      Verwijderen
  3. Wat een prachtig bloesje! Dat stofje is zoooo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel erg mooi en heel mooi stofje voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi en vooral heel knap!!! De stof is ook helemaal mijn smaak. Ik ben gewoon een beetje jaloers als ik zie hoe goed je kan naaien ;-). Echt heel goed hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Die is leuk geworden! Super stofje en wat heb je die bloes netjes afgewerkt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk is ie! En zo lekker pittig dat stofje. Kun je weer trots op zijn!

    Lieve groet,
    Alberta

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hele mooie bloes met een super stofje. Doet een beetje oilily achtig lijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk gelukt joh! Hier ligt er al heel lang een geknipt voor mn man, maar ik durf er niet goed aan te beginnen! Misschien toch maar es proberen.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. iets heel anders dan we tot nu toe zagen toch? Maar wat geweldig zeg. Het staat haar super. Ook een een mooikoppie trouwens ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je weet ook overal wel een mouw aan te passen...letterlijk en figuurlijk! Wat ben je handig en creatief, de stof is natuurlijk prachtig net als het zelf aangepaste bloesje!! Groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Goedemorgen,
    Ik heb je een award gegeven op http://boekenstek.blogspot.com/
    Groeten,
    Pleun

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een leuke, vrolijke bloes. En dan ook nog eens heel netjes gemaakt, petje af hoor!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een leukerd! Staat je dochter, met haar blonde haren, inderdaadlekker pittig.

    BeantwoordenVerwijderen