woensdag 3 oktober 2012

winterjas voor suzanne

De jas voor Suzanne is klaar. Ik had een idee in mijn hoofd, en wilde de jas van donkerblauwe memory stof maken, maar dat hadden ze niet in de winkel. Toen zag ik deze stof liggen, en ik was helemaal verkocht! Ik wilde toch proberen om het idee wat ik in mijn hoofd had van deze stof te maken. De jas is helemaal naar mijn zin, de kraag is iets anders geworden. Ik had in mijn hoofd om drie kragen enkele stof over elkaar te doen en flink ingerimpeld met ook nog in het midden van de kraag een rimpel, dat valt heel leuk, maar daar was deze stof echt te dik voor, dus nu twee kragen over elkaar gerimpeld, en afgezet met baisband, en nog een roosjesband erop gestikt. Ik hoop dat het leuk staat, want ze is nu niet aan boord, dus kan niet passen.
Het basispatroon uit herfst 2007 is dezelfde als haar zomerjas, maar dan een andere onderkant eraan. Haar zomerjas zat qua maat nog prima, dus kon zo dezelfde maat nemen.
Voor de voering een leuk stenzo stofje en knalroze voering voor de mouwen.
Van het restje nog een sjaal gemaakt.













Nu wil ik nog een jurk maken van dit stofje:


en dit model:



groetjes sarina

21 opmerkingen:

  1. Tjonge, wat een mooie jas! Stijlvol, hopelijk houdt je/ze 'm lang wit :-)
    Lijkt me soms lastig naaien, met die knoopjes en hobbels. Mooi gedaan, die voering en sjaal zijn ook super!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. valt mee hoor, de hobbels zijn gewoon elastiek en lucht!

      Verwijderen
  2. OOOooo, wat een prachtige jas....
    En een leuke sjaal er bij, echt heel mooi.
    Ik ben benieuwd hoe de jas bij je dochter staat... Dat krijgen we toch ook nog te zien?

    Groetjes Klaasje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja als ze thuis is zal ik een foto maken

      Verwijderen
  3. Oh wauw, alweer zo'n kunstwerk aan boord gemaakt!

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij is echt heel erg mooi geworden. Ik ben er gewoon weg van! Wat zal ze er blij mee zijn! Ik ben heel benieuwd hoe hij haar staat. De kraag is ook heel mooi gedaan, zo met dat roosjes band erop!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een PLAATJE zeg!! Jij maakt echt hele mooie dingen, de stoffen zijn ook altijd mooi. Ik ben soms gewoon een beetje 'jaloers' als ik weer die mooie foto's zie' ;-). Echt prachtige dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wouw wat een super mooie jas, prachtige stof en wat een mooie sjaal! Zal vast super staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een schitterende jas heb je gemaakt... en al die details... prachtig, ècht prachtig!! Héle mooie stof voor de buitenkant en de binnenkant, mooie sjaal erbij gemaakt om het compleet te maken... Zal haar héél mooi staan!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat mooi !!!! wat een prachtige stof.echt super!! groetjes janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit verdient echt een compliment. De jas is echt geweldig! En de sjaal ook, top. Je dochter zal wel trots zijn op z'n mama die van die mooie dingen maakt.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie stijvolle jas en echt een heel mooi model. Super! (hopelijk houdt ze 'm lang wit;-)

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  11. O,wat mooi!!Knap gedaan hoor.Leeker zo'n warme jas.Ze zou hem hier zo an kunnen,want het sneeuwt hier.
    Groet,Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier nog niet gelukkig, maar 's morgens kan het al behoorlijk koud zijn!
      groetjes sarina

      Verwijderen
  12. Helemaal compleet! Kan zo een dure winkel verkopen...

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke reacties van jullie gekregen!
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een supermooie jas, wat zal dat een klus zijn geweest.
    Ze zal vast de show stelen met zo'n jas en sjaal.
    Heel leuk!
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw, wat een geweldige jas heb je voor je dochter gemaakt. Vooral de details maken het helemaal af. De sjaal staat er ook erg leuk bij.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een prachtige jas! Welk patroon heb je gebruikt?
    Arianne van www.crearies.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi arianne,

      een basispatroon van een colbertje en dat helemaal veranderd, dus eigenlijk niet echt een vast patroon,
      groetjes sarina

      Verwijderen
  17. Wat een prachtige jas! Welk patroon heb je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen