donderdag 11 oktober 2012

rok voor mezelf

Toch nog tijd gehad om wat te naaien van de week.
Maar eerst eens grote kastopruim gehouden, wat was dat hard nodig zeg! Omdat we maar beperkte kastruimte hebben, zit alles stampvol en is het snel een rommel. Al m'n naaispullen uitgezocht, en m'n naaidoos op geruimd, oef wat was dat een bende. Hebben jullie daar ook weleens last van?
Nu een rok voor mezelf gemaakt. Eerst wilde ik dat nieuwe patroon gebruiken, maar daar had ik niet meer genoeg stof voor liggen. Dus maar weer oud vertrouwd, het bruiloft patroon, die rok zit zo ongelofelijk lekker! Het is een soort suedine stof, maar je ziet elk oneffenheidje onder de stof, dus onder de voor en achterrok nog een stevige stof gedaan, daardoor valt de rok ook mooier. Ben heel benieuwd hoe de stof blijft.  Van vorig jaar had ik nog een mooi vest maar niks meer erbij, en dit is precies de goede kleur, dus weer een mooi setje








bovenstof en onderstof

groetjes sarina

11 opmerkingen:

  1. Dat ziet er erg chique uit zeg! Je naaispullen netjes houden blijft een uitdaging... Je hebt zo snel restjes en stukjes die te groot zijn om gelijk weg te gooien. Wanneer je ook graag aan meerdere dingen tegelijk werkt..... (vul de rest zelf maar in. Hahaha).
    Groetjes en fijn weekend alvast,
    Mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg deze rok, hij is gerimpeld met een soort overslag en een gedraaide gladde achterkant? Waar komt het patroon vandaan?

    En ja hoor, bij mij is het ook regelmatig een bende en moet dan weer puinruimen.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk, ik had voor een rok niet zo gauw suedine bedacht, maar het geeft een leuk resultaat. Je hebt me weer op ideen gebracht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoi gera,
      bij collegestyle hebben ze dit seizoen verschillende suedine kledingstukken en dat vond ik mooi. Zo kwam ik op het idee om ook zoiets te maken
      groetjes sarina

      Verwijderen
  4. Hoi, hele leuke rok vindt het zelf ook wel leuk om te naaien, maar.
    Hier blijf ik ook bezig met opruimen.

    groetjes jennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie rok zeg!
    Staat heel keurig , zeker met dat donkere vest erbij....
    Succes met naaien en een hartelijke groet, Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vind het weer een hele leuke rok. Leuk ook dat je deze keer voor een bijzondere stof bent gegaan. Net even anders... daarom vind ik zelf kleren naaien zo leuk. Je maakt iets dat niemand heeft en dat je helemaal kunt aanpassen naar je eigen wensen. Meestal pakt dat goed uit;-)



    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo dat heb je weer even vlot voor elkaar. Mooi zeg,echt jou stijltje! Het ziet er verdraaid goed uit;) Groetjes. O ja en hier een rommel?...nee..nooit...grapje, natuurlijk wel dat hoort erbij hoor.Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er mooi uit.echt college style.bespaart je alweer heel wat geld ;-)
    gr janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooie rok! Staat je goed!

    En rommel? "k Had pas opgeruimd, maar moet je nu weer kijken....;-(

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een superleuk model, het staat je heel mooi. en eh, het lig hier bezaait met stukjes borg, want ik ben 2 jassen voor de meiden aan het maken, wat is dat een naar spul om mee te werken zeg. Je komt het echt overal tegen.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen