donderdag 18 oktober 2012

rok en jasje abc 110

Een strokenrokje en een jasje gemaakt.
Het basismodel komt uit een oude bizzkids. het is een recht rokje, met heuppas. Het rokje in vier stroken geknipt. Op elke strook, een rimpelstrook genaaid, zo vallen ze over elkaar heen, ik vind t zelf een leuk effect geven. Van saltydog le chic hebben ze dit seizoen, zo'n rokje, met een strikjes stofje, en dat model vond ik heel leuk.
Voor er op een jasje van abc 110, maar als ik een raad mag geven, ga m nooooooit kopen of naaien, wat een verschrikkelijk slecht patroon! Ik had al op google gezocht hoe het jasje in het echt is, en zag toen al dat tie heel wijdt viel, dus had in plaats van 104 al maat 92 uitgeraderd, met een lengte van wel 104, en toen was het achterpand nog veeeel te wijdt. dus helemaal ingenomen. toen was het een gek model geworden, nou ja, dan maar weer een stuk er af. Ben met een zo;n jasje gewoon 1,5 hele dag bezig geweest! En er zit niet eens voering in. Vallen alle abc modellen zo wijdt? want dan koop ik dat patroonmerk echt niet meer. Dit is niet meer naaien voor je plezier hoor.
Ik had heel erg de neiging om het in de hoek te smijten, maar dat vond ik ook weer zonde van de stof, maar ik was niet zo vrolijk vandaag zeg maar. Hebben jullie dat ook? Als het niet lukt of iets gewoon niet klopt, dat je daar behoorlijk chagerijnig van wordt?
Al met al vind ik het toch een leuk stelletje geworden.
Wat vinden jullie van de bloes erbij?
Had twee roze lappen liggen, maar allebei net verkeerd van kleur, en creme wordt flets
Nou had lennard nog een roze bloes in de kast, en dat is precies de goede kleur, en de goede maat, alleen achter een paar figuurnaden er in stikken, en wat meisjes knopen erop maken.




Bijschrift toevoegen



met merkje, dit knoopje komt bij veritas vandaan uit belgie,
een heel leuke winkel

ik had of knalroze lint of bruine lint aan boord,
licht roze was niet meer genoeg, dus paste dit er het beste bij

met merkje en foutje!

aplicatie achterop, in de kleuren van de rok





 van jongensbloes,


naar meisjesbloes

groetjes sarina

18 opmerkingen:

  1. ABC valt vaak ruim, maar ook weer niet altijd. Lees je wel eens op het forum van Sancho? Daar kun je vaak wel vinden hoe het valt. Het jasje valt inderdaad ruim, je kunt makkelijk een maatje kleiner maken zonder te verlengen. Ik vind dat ook frustrerend ja, als het zo anders uitpakt. Maar uiteindelijk vind ik wel heel leuk geworden hoor. Het rokje ook (wel lastig strijken denk ik). Het kantje vind ik zo mooi. Dat heb ik nog nooit bij een (web)winkel gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. jaaaaa, grrrr ik ken dat patroon!
    Vorig jaar met kerst heb ik hem voor Hannah genaaid. Ik vond hem toen ook al heel wijd en heb de 128 genomen ipv de 140. Maar na het naaien stond hij nog steeds als een zak!
    Ik vond er niks meer aan en was er echt .....jeweetwel van! Uiteindelijk heb ik in de zijnaden een striklint genaaid en die vanchter gestrikt. Ook vanvoren nog een soort strik met een knoopje, en toen is het best nog leuk geworden. Maar ik zal hem niet zo snel nog es naaien.
    Het is bij jou wel een heel leuk setje geworden zo. Het rokje staat haar ook echt leuk!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Sarina,

    Ik heb ook weleens 'ruzie' met de ABC patronen, ik heb de ABC 139 gemaakt [zie mijn blog] die valt wel erg goed. Ik heb er nog een paar liggen die ik ga gebruiken. De jurken vindt ik erg breed vallen. Ben toch gewend aan Knippie Idee. Dan weet je gewoon wat je moet hebben voor maat. Overigens is het allemaal erg leuk geworden, hoor! Groet, Elsa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is toch een leuke set geworden. Ik vind rosé wel het mooist eronder staan. Als het bij mij niet lukt moet ik het echt aan de kant leggen en na een tijdje weer oppakken. Je kan er echt sacherijnig van worden. Ik was zaterdag aan het twijfelen of ik dat zelfde patroon zou kopen of niet. Blij dat ik het nog niet gedaan heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ondanks je problemen toch een prachtig stelletje geworden!
    gr Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O Sarina, wat een leuk setje heb je weer gemaakt. Wat maak je toch ontzettend leuke dingen, elke keer. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is je rokje een snoepje geworden!! Echt zo vrolijk. En ik had laatst ook een ABC jasje gemaakt met hetzelfde probleem...baalen. Dan krijg je een 'hooggooiindehoekgehalte'! Maar zo op de foto's ziet er heel goed uit,je bent een doorzetter! Groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooi stelletje! En wat een prachtige dochter!
    Het rokje heb je leuk gemaakt en netes met zo'n ritsje. Ga mijzelf voor het nieuwe jaar ook eens meer aan de ritsen zetten. Om de een of andere reden omzeil ik die graag.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik probeerde gister heel de tijd te reageren, maar hij wilde heel de tijd neit.
    Maar het is uiteindelijk toch een heel mooi set geworden. Ik vind het jasje nu het wat korter is net zo leuk. Het rokje is ook erg leuk geworden, zoiets wil ik ook nog eens maken. Ik vind trouwens het creme shirt ook goed kunnen!
    groetjes Danielle
    Ps: Zag pas je trouwfoto hangen op mijn werk! (H.C in H-veld, ik werk er als oproepkracht!) Ik herkende hem door het schip en door jouw nieuwe profielfoto!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je dochter straalt helemaal in dit supermooie setje. Het jasje en rokje vind ik zeer geslaagd, mooi hoor!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik ga als ik weer op de been ben eens kijken of ik eigenlijk een ritsvoetje bezit en dan ga ik het gewoon eens proberen. Vind een boord van tricot of met elastiek niet bij ieder modelletje mooi staan inderdaad.
    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Weer een supersetje... Wat een goed idee om de jongensbloes om te toveren tot meisjesbloes. Als je 'm voor je zoon niet te kort komt, is het toch geen probleem. Niemand die het ziet, niemand die het weet (behalve wij ;))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik kan niet naaien maar wat is dit een gaaf setje zo. Handig gedaan: die bloes. Hoe kom je op het idee :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. bedankt voor jullie leuke reacties! En ze draagt het graag! Nou wat wil je nog meer?
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ondanks de hindernissen met het patroon is het een mooi jasje geworden. Staat mooi bij het snoezige rokje. Wat een lief stofje en wat heb je de blouse subliem omgetoverd van jongens naar een meisjes versie! Super gedaan.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Woaw! Supermooie creaties!
    Daar mag je heel trots op zijn.

    Met creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Waow! Wat een prachtige creaties!
    Deze zijn echt om U tegen te zeggen.

    Met creatieve groetjes,
    Het hele Veritas-team

    BeantwoordenVerwijderen