donderdag 4 oktober 2012

nostalgisch jurkje

Zo ik had zin in een nostalgisch jurkje! Het model komt uit knippie april/mei 2012. Pffff, het was meer werk dan ik dacht. Al die oprijgjes, daar gaat een hoop tijd in zitten. Op het zijvoorpand en op het zijachterpand en middenachter zitten ze ook, maar die vallen een beetje weg. aan de zoom nog een smal randje gestikt wat ik nog aan boord had liggen. De rok komt van een ottobre jurk, en dan ingerimpeld.
Deze lap in gorinchem bij singer gekocht. Ik was er direct weg van, en aan boord even in mijn patroonbladen gesnuffeld, toen ik deze zag. De lap helemaal breed uitgelegd, en steeds gekeken wat leuk is bij welk stukje patroon. Toen ik m aan het naaien was dacht ik echt dit wordt helemaal niks. Dus maar gewoon even gestopt en wat anders tussendoor gedaan, en toen weer verdergegaan. Uiteindelijk vind ik m toch mooi geworden. Ik laat m nog wel op model zien, ben echt heel benieuwd hoe die staat. Had overigens maat 98 uitgeraderd, want dat was de grootste maat, maar in de zijnaden nog behoorlijk ingenomen, en nog een rits in de zijnaad gedaan, omdat met alleen de knoopjes voor het net te krap wordt denk ik





sorry krijg de foto's niet gedraaid

groetjes sarina

5 opmerkingen:

  1. Echt heel appart. Het stofje past helemaal bij het modelletje! Ben echt heel benieuwd hoe het haar zal staan.
    Leuk dat er in het stofje zoveel verschillende stukjes zitten!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel mooi, apart stofje heb je voor de jurk gebruikt. Het zal zeker een heel gepuzzel zijn geweest om alles mooi uit de stof te krijgen, maar het is je heel goed gelukt. Wat zal het je dochter mooi staan.
    Mooi hoor!


    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een origineel jurkje. Het is niet helemaal mijn stijl, maar dat neemt niet weg, dat je hem heel mooi gemaakt hebt.
    Ik hoop nog wel op foto's op model, net als met je jas;-)
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi gemaakt!!!

    Ik zou het zelf niet snel kiezen qua stof voor een jurkje, maar het eindresultaat valt me niet tegen! Zo zie je maar, soms moet je even uit je comfortzone...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dat is eens iets anders dan de standaard jurkjes! wat leuk!maar wat een werk ook al die oprijgjes.maar nu heb je wel iets unieks.
    gr.janneke

    BeantwoordenVerwijderen