vrijdag 26 oktober 2012

jottum jurk look a like

Een look a like jottum jurk gemaakt.
Deze jurk vond ik vanaf de eerste keer dat ik m zag echt geweldig, maar niet voor bijna 190 euro,




Nu had ik nog een restje stof van mijn eigen rok over, wat heel erg op die stof lijkt, en nog een oude rok van mezelf, die er precies bij paste.


De originele jurk heeft volgens mij wel een rok met diepere plooien, maar daar was mijn oude rok niet wijdt genoeg voor;) en ze vallen heel schuin, maar de bovenrand is recht, hoe ze dat gedaan hebben weet ik niet. De voorste plooi heb ik flink over elkaar heen laten vallen, dan krijg je wel het schuine effect, en de rest platte plooien.
Ik vind m zelf erg mooi geworden, en dan zeker als je bedenkt dat deze jurk me helemaal niets extra's gekost heeft! Dat vind ik zo leuk aan zelf naaien!

de jurk was net een klein beetje te wijdt, dus
nog een strik in de zijnaden gestikt, dan
staat het net wat pittiger.









merkje



groetjes sarina

11 opmerkingen:

  1. Heel mooi! Ze ziet er uit als een prinsesje! ( en heel erg bedankt voor je lieve reactie op mijn blog )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg, goed nagemaakt! Op het origineel hebben ze volgens mij de plooien middenvoor echt helemaal over elkaar heen gemaakt, misschien dat het daarom nog iets schuiner zit? Ik vind jouw versie erg mooi, goed gerecylkleerd zo, dat is nog eens wat anders dan 190,-!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja dat denk ik ook, maar jammer genoeg had ik niet genoeg breedte om dat uit te proberen.

      Verwijderen
  3. Mooi Sarina, die 190 euro kun je weer in je zak steken ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! Wel een trefje dat je precies bijpassende stoffen had liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo die heb je goed nagemaakt!! Jouw versie is ook heel erg mooi en dat voor zoveel minder geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is erg knap nagemaakt! en het moet helemaal een goed gevoel geven als het, in tegenstelling tot het origineel, zo voordelig te maken was. Dat is inderdaad erg leuk van het zelf kunnen naaien;-)

    groetjes, Elske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, heb je zomaar 190 euro verdiend met recyckleren. De jurk is prachtig, echt een beauty. Staat je dochter ook erg goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Echt heel mooi gemaakt!
    Dat scheelt nogal he, dan kopen in de winkel! Gr Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een pracht van een jurk. En wat heerlijk dat je het niets gekost heeft behalve wat creativiteit :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo wat knap gedaan!! En zoveel geld bespaart,Heerlijk toch zelf naaien! Complimenten.Groet Arjo

    BeantwoordenVerwijderen