donderdag 6 september 2012

van rok naar shirt

vol goede moed begonnen aan de knopenrok.
het rimpelen lukte van geen kant, had ik netjes gerimpeld, toen ik het vaststikte alle rimpels weg?
toen maar het knopen geprobeerd aan de zijkant en dat ging goed.
toen ff passen. Oeps wat wordt ik gigantisch breed in zo;n rok. Toch nog maar met knopen voor geprobeerd, maar het werd er niet beter op. Ik dacht hup ik leg het weg en kijk morgen nog een keer.
Nou dit vind ik echt niks voor mij. Tricot rokken uit de winkel koop ik om die zelfde reden ook nooit,
maar wat doe ik nu met de stof?





Wacht er kan nog precies een shirt uit.
Het model is van dezelfde als de tricot jurkjes, maar dan model a. De hals heb ik wel iets anders gedaan en van gewone stof. heb ik bij een collegestyle shirt afgekeken die ik nog in de kast had liggen.
het shirt is helemaal naar mijn zin.



groetjes sarina

7 opmerkingen:

  1. Rimpel je wel met elastiek? Dan hoef je het niet meer vast te stikken en laten de rimpels niet los. Als je nu een keer in Gorinchem bent, dan kom je toch een keer naar mij? Dan leg ik het uit, net als op mijn workshops. Of heb je nooit zoveel tijd overdag? Het is wel zo dat een rimpelrok tekent, daar moet je idd. van houden en als je daar niet van houd, dan houd het idd. op qua rimpelrok.
    Ik vind je shirt wel super geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je hebt er gelukkig wel iets moois van kunnen maken. En net wat Danielle zegt, elastiek gebruiken voor het rimpelen, maar je moet ook van het model houden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, gewoon rimpelen lukt niet met deze rokken in tricotstof. Maar gelukkig heb je er nog iets moois van kunnen maken.
    ..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi shirt is dat! Ik heb deze week ook zo'n shirt gepast met de col van gewone stof, mooi is dat. Ik herken je 'rokprobleem' wel hoor, hier ook eens geprobeerd en toch weer uit elkaar gehaald, ik heb er toen een tuniek van gemaakt :-)
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij lukt het ook niet van elke tricot. Als ik dikkere zware tricot gebruik of een die erg rekt vind ik ze ook dik maken. Ik heb er een van een goedkope wat dunnere tricot die niet al te veel rekt, en die staat nog steeds het mooiste. enne als hij aan de voering vastzit is hij ook gelijk veel mooier omdat hij dan niet meer zo hangt.
    Maar het shirt vind ik ook wel heel mooi geworden! Zeker zo met die gewone stof er aan!'
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik durf ook niet zo goed zo'n rokje te maken. Bridget heeft er eentje en die vind ze zo lekker zitten (en dat voor iemand die van wijde rokjes houdt) dat ik af en toe toch denk.... misschien wel/niet/wel/niet... misschien gewoon een keer proberen... lukt het niet, dan kan ik er zo te zien altijd een shirtje van maken, want die is prachtig gelukt!

    Zo heb je gelukkig toch nog iets moois kunnen maken van de stof, want het kleurtje is super!

    De kleur van de col is ècht exact hetzelfde zeg, super! Leuk op je witte rokje met roze smalle ceintuurtje. Staat prachtig.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen