woensdag 26 september 2012

jurk suzanne

De eerste herftsjurk is klaar. Het is een jurk uit knipmode januari 2012. Maar dan verknasterd.deze jurk is geinspireerd op de jurk van jottum: sil winter 2012
deze heeft ook van zulke plooien en die vond ik erg mooi Het bovenlijfje is origineel van het patroon, en de rok heb ik een stuk wijder geknipt zowel van boven als vanonder. Het rokdeel is eerst dubbel genaaid, toen plooien er in gelegd en op de jurk vastgestikt. Uiteindelijk is de jurk gelukkig precies geworden zoals het in mijn hoofd zat, maar het liep niet op rolletjes zeg maar. Doordat de stof op sommige plaatsen erg dik was braken er een aantal naalden, met de rolzoom trok die opeens een stuk stof in mijn spoelhuis, gat in de stof, grrrrrr. Dus nu is de zoom niet helemaal meer gelijk. Dat kwam omdat ik al mijn dunne naalden gebroken had en nog alleen maar dikke 100 naalden aan boord had, en dat werkt natuurlijk niet zo lekker in dunne stof, maar ik wilde m wel graag afmaken.
Toen die helemaal klaar was bleek die nog zeker 5 cm te wijd, dus hup rits er weer uit en innemen, en nu is tie gelukkig klaar!
Ik wil er graag nog een keer een bruine bolero bij maken, maar had geen goede tricot aan boord, dus hoop dat ik dat nog kan vinden.





de lengte bewust wat korter,
vind ik altijd wel vlot staan, door die dikke
laag stof van de plooien zie ik de rits wel heel goed zitten
misschien toch nog maar een keer overnieuw doen.




de plooien met lint in de taille





groetjes sarina


9 opmerkingen:

  1. Erg mooi weer, het model en de stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super leuk gelukt zeg! Hij staat haar echt schattig! enne als je er een bolero overheen doet zie je van die rits niets meer hoor;-)

    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Woh dat zal best een hele klus geweest zijn en als het dan ook nog allemaal zo tegenzit! Maar het resultaat is mooi!
    Je hebt van mij nog een antwoord tegoed van de labels. Zelf heb ik ze bij Nominette besteld. Ze zijn mooi maar niet zo praktisch, vind ik.
    Achteraf had ik innaailabels willen hebben die kan je nl eenvoudig tussen een naadje stikken of tussen twee stukken stof laten uitpiepen. Mijn moeder heeft die wel en bestelde ze bij cottonlabel.
    Die maatlabeltjes zijn idd erg praktisch vooral omdat je ze met kleine hoeveelheden kunt bestellen.

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou je gepruts is niet voor niets geweest, het is een hele mooie jurk geworden. Het stofje zou ook zo bij mij in de kast mogen liggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi gemaakt! Via via ben ik op je blog terecht gekomen, je maakt erg mooie kleding. Ik ga je volgen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi jurkje zeg! Het stofje staat erg leuk bij dit model. En eh ... ik zou de rits maar mooi zo laten, ik denk dat een ander het niet eens ziet.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een prachtige jurk heb je gemaakt. Blijf het superknap vinden dat je het helemaal zelf kan verzinnen en verknasteren totdat het wordt wat je in je hoofd hebt...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een heerlijke zwierjurk, dat vindt ze vast heel mooi.
    En die rits, vaak zie je zelf de mankementjes, maar een ander niet hoor.
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooi jurkje heb je gemaakt en zo te zien is de dame er héél blij mee!

    Het stofje is prachtig, ik hoop dat je er een mooi tintje bruin bij vind voor een bolerootje, want dat is in de winter wel lekker.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen