donderdag 13 september 2012

broek voor daan

Uit knippie mei 2012 voor daan een broek gemaakt.  Het model lijkt een beetje op die van lennard,
ze vallen net allebei in een andere maat, dus moest iets opzoeken wat op elkaar leek.
Ik heb m nog niet kunnen passen, maar wel op een broek die goed zit gelegd en dan klopt het wel.
deze broek was ook niet zo wijdt aan de bovenkant als de vorige.
Ik vind zelf deze broek beter gelukt. Hij is gewoon net wat netter.
De achterzakken en de band eerst de naden voorgestreken, dat deed ik nooit, maar dan is het echt zoveel netter! Dan doen we voortaan altijd!
Ook op zijn bloes nog elleboog stukken genaaid.



de naden heb ik voorgestreken,
dan stikt het veel makkelijker en netter

voor het eerst zo;n zak gemaakt, toch was het niet zo
moeilijk als het er uit zag



 
een oude verfromfraaide hoed kapotgeknipt en gestreken,
en toen een haarstuk van gemaakt.

 
nog een shirt met lange mouwen gemaakt voor onder
het jasje. Het kan soms al best fris zijn, en dan is alleen
korte mouw misschien net te koud.
Zo blijven we bezig he!


groetjes sarina

7 opmerkingen:

  1. Echt heel leuk allemaal! Ik vind die elleboogstukken echt mooi gedaan! Hoe krijg je die naadjes zo netjes naar binnen?
    Je bent er echt helemaal klaar voor! Wij hebben de bruiloft een week later. Alvast een fijne dag!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, dat je zelf die broeken maak. Daar had ik zelf nooit zoveel lol in. Voor een bruiloft deed ik het wel eens, maar ik vond jurken leuker;-)
    Die elleboogstukken doen het hem wel hoor.
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel, ja, vond het zelf ook meer af zo.
      toch is een broek naaien echt leuk als je eenmaal bezig bent

      groetjes sarina

      Verwijderen
  3. Heel mooi geworden, hoor. Knap hoor, broeken naaien, bij mij zitten dan altijd de zakken scheef en zo.

    Groetjes Klaasje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bedankt voor de tip van de elleboogstukken!
    De jurk van Hannah is eigenlijk de onderjurk van die jurk uit de sue en blue. Je weet wel die jij ook gemaakt had. Die heb ik een klein beetje aangepast (bovenstukje versmald). Op de onderste twee lagen heb ik 2x 6 meter tule stroken genaaid.(die was 1,50 op de markt) het is van die lekkere soepele. Als je nou es in de buurt lag met de boot, kon ik hem voor je halen;-)
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Jeetje, wat een mooie kleren maak je. Zo netjes afgewerkt zie je niet vaak in de winkel...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Sarina, nu heb ik jouw blog ook ontdekt! Wat een leuke kleding maak jij zeg, echt mooi! Dat broekje + blouse erbij is ook een erg leuk setje! Groetjes Lijdi

    BeantwoordenVerwijderen