woensdag 4 juli 2012

jurk burda

Zo mijn laatste project voor de vakantie is klaar! Het is een jurk uit burda augustus 2011 geworden.
Het model is gelijk aan het model wat ik eerder maakte in ruitstof, maar nu met sjaalkraag.
Omdat ik net te weinig stof had, heb ik de sjaal smaller gemaakt, maar als de sjaal breder is, is het wel mooier denk ik.
Moest wel even wennen hoor, zo'n brede hals, dat heb ik nooit! Toch staat t niet gek. kZal er wel een strak hemd onder moeten dragen anders heb je toch inkijk als je bukt en daar heb ik echt een hekel aan.
De mouwen zijn dubbel, en voor de rest niet gevoerd, vond ik zelf iet nodig. De armsgaten met baisband afgewerkt. En de zoom met een rolzoom.
heb bij het achterpand nu wat ruimte gehouden en nu zit de jurk goed, de mouwen trekken niet meer,
dus probleem opgelost!










18 opmerkingen:

  1. Die is mooi! Zo'n eentje wil ik ook wel;). Vond het toen al ook zo'n leuk model.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Welke machine heb jij? Is het er 1 met een turboknop? Vanmorgen lees ik in je vorige bericht dat je nog n jurk wilt maken en nu is hij klaar!?! Ook deze staat je erg mooi vind ik.
    Ga je nu 6weken niets maken?
    Ik ben benieuwd!

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, wat een mooie jurk weer! Er rolt wel heel veel onder jouw machine vandaan. En ook zo'n leuk stofje, echt heel mooi.
    ik ben nu bezig met een rok, die niet wil lukken.... Daar word ik dan helemaal kriebelig van....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi jurkje, lijkt me heerlijk dragen. De sjaalkraag is de blikvanger, heel leuk.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  5. dank je wel allemaal.
    nee er zit geen turboknop op! het liep gewoon lekker! en dan is het ook zo weer klaar.
    gera: heb jij die burda niet? misschien kan je m nabestellen?
    felisa: vervelend is dat als iets niet lukt, kan ik ook niet tegen hoor!
    mamac: is wel de bedoeling lekker vakantie!
    naaien is heel leuk, maar je moet zo oppassen dat de boel niet vesloft! Ik naai alleen 's avonds, maar met kleine kinderen doe je overdag ook niet altijd heelveel.
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, die Burda heb ik niet. Maar ik kon me wel gelijk herinneren dat die erin gestaan heeft. Vond 'm gelijk al leuk.

      Verwijderen
    2. gera: ik heb even voor je gekeken op naaipatronen, maar kon m daar niet vinden.
      als je belangstelling hebt, kan ik m voor je uitraderen in de goede maat, en naar je opsturen?
      klees het wel.
      groetjes sarina

      Verwijderen
    3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    4. Oh, dat zou fijn zijn. Anders zet je een reactie op mijn blog met je mailadres. Dan zet ik het berichtje niet op mijn blog.

      Verwijderen
  6. Aparte jurk, het geeft hem net dat extra zo met die sjaalkraag. Ik vind hem leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo, ik was een paar dagen op kamp, en dan moet je weer even bijlezen he!
    Heel leuk je jurk, hij staat je echt super goed!
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  8. een hele mooie vlotte en toch klassieke jurk... staat je heel leuk!

    Groetjes Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een mooie jurken maak je. Als ik jouw resultaten zie zou ik willen dat ik nog veel meer tijd had om te naaien. Je maakt echt mooie dingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. een prachtig kleedje is het en de hals is heel mooi

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een mooierd! Die kraag maakt het een bijzonder sjiek jurkje. Mooie stof ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik vind je jurk prachtig gemaakt. Heel mooi stofje, eenvoudig en daar komt dit modelletje heel mooi mee uit!

    Staat je prachtig, daar mogen wel meerdere van komen :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  13. 'n mooike, zo tof met die polkadotten! Knappe jurk!

    BeantwoordenVerwijderen