dinsdag 10 juli 2012

jottum jasje voor mijn nichtje

Toch nog wat tussendoor gekomen!!!!
Mijn schoonzus zocht nog wat leuks op een fucsia rok voor een bruiloft, en ik had nog een leuk jasje van suzanne liggen, wat er erg leuk bij stond, dus dat heb ik nagemaakt.
Het basispatroon is het colbertje waar ik de elodiejas van gemaakt heb. Deze toen verknasterd, zodat hij hetzelfde is als het orginele colbertje.
Mijn vriendin had nog mooie stof en bandjes liggen, want natuurlijk zijn alle stoffenwinkels dicht maandagmorgen!
Eerst wilde het helemaal niet lukken. Het werd veel te wijd! echt geen gezicht, maar gelukkig lukte het om m nog in te nemen zonder een raar model te krijgen.
Het lint heb ik helemaal in plooitjes gevouwen en vast genaaid, dat heeft het orginele model ook,
en t is nog best netjes geworden ook, dat had ik eerlijk gezegd niet verwacht, want het is een lastig werkje.


de nagemaakte versie




de orginele versie

10 opmerkingen:

  1. Wat een mooi jasje zeg! Nog mooier dat het orginele! Netjes gedaan hoor!
    groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wouw wat een mooi exemplaar, goed nagemaakt zeg! Daar zal ze wel erg blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjonge, mooi zeg! Heel netjes gedaan, ik zie geen verschillen tussen origineel en nagemaakt :-) Supermooi en heel bruiloftswaardig, complimenten!
    Grtz, Esrosa

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wow wat heb je dat schitterend gemaakt! Knap dat je dat kunt met de kinderen om je heen. Of doe je dit vooral in de avonduren?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ja ik naai alleen in de avonduren hoor! Overdag gaat echt niet.
      groetjes sarina

      Verwijderen
  5. zie je, dat je het niet kunt laten ;-)
    Hij is wel heel mooi geworden! Super knap! Wat heb je voor stof gebruikt?
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel, ik heb joggingstof gebruikt, zo heet dat toch? tricot van buiten en aan de binnenkant is het niet helemaal glad. het orginele jasje was ook van die stof gemaakt.
      groetjes sarina

      Verwijderen
  6. Wauw, supermooi jasje heb je gemaakt. Vooral het lint en kant maken het helemaal af. Die zal vast met veel plezier gedragen worden.

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een pláátje van een jasje is het geworden, prachtig al die mooie details. Maakt het hélemaal af! Dat jasje zal met veel plezier gedragen worden :)

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat een mooie kleding naai je zeg! Daar heb ik nou te weinig geduld voor. Terwijl sieraden maken en ontwerpen ook veel geduld vraagt. Wij varen ook! Leuk dat er steeds meer schippersvrouwen in de blog klimmen.aik hou ook oa een blog bij over het schippersvrouw zijn.
    hartelijke groet Dicky Leeuwestein

    BeantwoordenVerwijderen