woensdag 27 juni 2012

strikken bolero en legging bij de jurk

Een verknasterde bolero gemaakt uit sue en bleu 2008. Van een dikke tricot. Onder het  voorpand en de manchetten heb ik vlieseline gestreken zodat het nog mooier valt.
ook een legging uit dezelfde sue en bleu met rimpels en een strikje.
voor het eerst sinds hele lange tijd weer met een tweelingnaald genaaid, dat werkt goed! ga ik voortaan altijd doen met tricot! En op het been onderaan nog een strikje. ook op de bolero 1 grote strik en op de mouwen een kleine strik. strikjes zijn zo makkelijk om te maken en het ziet er zo leuk uit!

7 opmerkingen:

  1. Wat ontzettend mooi!! Prachtig, een heel mooi totaal plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een schitterende set, het lijkt wel voor een bruidsmeisje, zo mooi!
    Je zult vast veel complimenten krijgen.
    Ben je nog van plan om iets voor jezelf te gaan maken voor de bruilof?

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat maak je toch een schitterende dingen!
    De legging vind ik ook geweldig leuk met dat elastiek er in. Ga eens kijken of ik daar ook een patroon van kan vinden. Recht is ook maar recht.
    En je zoon; volleerd manequin, hoor!

    Groetjes mama C

    BeantwoordenVerwijderen
  4. dankje wel allemaal. mama c: als je elastiek wilt op het been aan de buitenkant, zorg dan dat je daar geen naad hebt, want dan lukt het niet.
    wilja: ja misschien maak ik nog wat voor mezelf, maar heb nog even de tijd, deze bruiloft is pas in september. En voor suzanne ga ik nog zo'n zelfde set maken, maar dat doe ik pas na de grote vakantie anders past ze het niet meer.

    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sarina,

    als je bij mij onder de drie fotootjes heel goed kijkt, zie je daar met kleine grijze lettertjes staan : link within.
    als je daar op klikt, moet het volgens mij goedkomen.

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen