donderdag 28 juni 2012

jurk knipmode juni 2009

mijn eerste tricot jurk genaaid Het is een  jurk uit knipmode juni 2009. Ik vond het model altijd al erg leuk, maar durfde niet zo goed. Maar nu op de markt in gorinchem mooie tricot gevonden.
Wat een heerlijk modelletje. Precies pas! hier gaan er meer van komen denk ik.
Alleen wel wennen hoor tricot naait echt heel anders als gewone stof. Kheb de jurk grotendeels met de lockmachine in elkaar gezet zodat er nog een beetje rek in de naden zit.




Nog een week en dan heeft de oudste vakantie, en gaat mijn naaimachine op slot! zou tlukken 6 weken?!

9 opmerkingen:

  1. Prachtige jurk! en tricot vind ik ook heel anders, je moet het vaak doen, dan krijg je er steeds meer handigheid in. En ik zou 'm zonder riem doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie jurk, en tricot naait echt anders he.
    Ik begin er nu een beetje aan te wennen, maar vond het eerst maar niks.
    En de naaimachine 6 weken op slot? Ik kan het bijna niet geloven, als ik zie wat er in korte tijd allemaal voorbij komt op je blog ;-))

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Met de lock gaat het wel veel mooier he, ik vind dat het dan niet zo uitrekt. 6 weken? We gaan het zien ;-) Mij lukt het vast niet!
    p.s. een bekend behangetje op de achtergrond, ik heb hem ook.
    groetjes en alvast een fijne vakantie!
    andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat eem leuke jurk en met jouw figuur kan je het heel goed hebben! Ik zeg: met riem! Dan vind ik het echt af. Ik draag bijna altijd riem en ik krijg altijd veel reakties dat ik het eens zonder riem moet proberen, maar ik mis dan gewoon wat.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is je in ieder geval goed gelukt! een mooie jurk!
    Het is even wennen om een tricotjurk te dragen, maar je zult het zien dat het heerlijk draagt. Ik zou er geen riem bij doen.
    Tricot naaien is even wennen, maar als je de smaak te pakken hebt, naait het heerlijk.

    Alvast een fijne vakantie!

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Je vroeg aan me of ik een boduurmachine heb, dat klopt. Ik heb een paar jaar geleden een pfaff 7570 via markplaats gekocht, omdat hij spotgoedkoop was. Dit is al een oudere machine, maar doet het perfect.
    Maar met een borduurmachine ben je er nog niet, je moet ook garen en verstevigingen aanschaffen. En ik heb nog een kabel gekocht, zodat ik de borduurtjes via de pc in de naaimachine kan zetten. Daarnaast heb ik embird aangeschaft, om de borduurtjes te vergroten/verkleinen en over te zetten naar het juiste bestand van mijn machine.
    Het maximale formaat wat ik kan borduren is 10 bij 15 cm. En ik hoor van velen, dat ze na een poosje toch ook graag grotere borduurtjes willen borduren.
    Ik kan de grotere borduurtjes wel splitsen en dan in 2 keer borduren, maar dat is erg moeilijk om het mooi te krijgen.
    Ik gebruik hem niet heel vaak, maar vind het wel erg leuk om te doen en ik denk dat jij er ook wel veel plezier aan zal hebben (vooral als je aan boord bent).
    Je hoeft er ook niet steeds bij te blijven, hij stopt vanzelf als je een kleur moet wisselen.

    een hele lap tekst, maar als je nog vragen hebt, mail je me maar even: ikbennu apestaartje gewoonthuis punt nl

    groetjes Wilja

    BeantwoordenVerwijderen
  7. bedankt voor de reacties,
    heb de jurk aangehad, toch zonder riem, zit ook veel lekkerder en anders gaat de jurk onder de riem rimpelen.
    groetjes sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie jurk!!
    Staat je echt goed! Kben benieuwd of je het 6 weken zonder naaien volhoud...;))

    BeantwoordenVerwijderen