vrijdag 4 mei 2012

jasje voor mezelf

een jasje voor mezelf gemaakt, uit knipmode februari 2007. Ik vond het altijd al een leuk jasje, maar het moest van strechstof gemaakt worden, en ik had nog nooit mooie strechstof gevonden. Nu in gorinchem een mooie stevige tricot gekocht, en het jasje is aan de buitenkant erg mooi geworden.
De voering was  een drama wat ik verkeerd gedaan heb? het klopte helemaal alleen aan de onderkant trok het helemaal en kreeg ik het niet goed, dus toen maar een zoom in het jasje en apart een zoom in de voering gestikt, nu zit het aan de buitenkant in iedergeval netjes. Als ik het jasje nog een keer maak, dan maak ik de kraag hoger aan de achterkant, vind m nu eigenlijk te klein, maar voor de rest dik tevreden. Hoefde ook niet zo veel te veranderen aan het patroon alleen aan de zijnaden ongeveer een cm ingenomen.

7 opmerkingen:

  1. Staat je goed joh dit set. Moet ook nodig eens maken voor mijzelf: een colbertje.
    Raak helemaal geiinspireerd door dit bericht.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, via via ben ik op je blog gekomen, maar wat maak jij leuke dingen! Echt knap! Leuk dat je ook vaart, op welk schip vaar je?
    Ik snap alleen niet dat je zoveel kan naaien met een stel kinderen om je heen, zelf kom er dan weinig uit m'n handen. Petje af!
    Ik blijf je volgen..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. danielle, dank je wel, t is ook echt een leuk werkje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. annemarie,
    we varen op de deo favente. Meestal naai ik als de kinderen op bed liggen. Op vrijdag sop ik alles en door de weeks m'n was en strijk en probeer ik de boel netjes te houden, maar t lukt ook niet altijd hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sjiek setje zo bij elkaar. De rok is ook erg leuk, het patroon was me al opgevallen in de Knip. De eerdere dingen die je maakte zijn ook mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O, wat leuk gelukt zeg! Helemaal mijn stijl.
    Staat je echt heel mooi. m'n complimenten.
    Bij mij lukt het niet hoor in de vakantie.
    groetjes Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Andrea: dat snap ik, aan boord is natuurlijk elke week hetzelfde als we varen, vakantie of geen vakantie.
    Kben alleen zo suf geweest. Had de stof niet eerste gewassen heb het jasje gewassen toen die helemaal af was, is tie gekrompen! Echt zo dom, hij is gewoon dik 5 cm korter geworden! Gelukkig past m'n moeder hem, want zij is een stuk korter, dus heb m niet voor niks gemaakt. Volgende keer eerst de stof wassen, dat heb ik er wel van geleerd!

    BeantwoordenVerwijderen