woensdag 30 mei 2012

Halodi 2

Zo nog een halimaelodi. Dit is het proefjurkje voor het nichtje van mijn zwager, duidelijk?!;)
Wat een heerlijk jurkje is dit toch om te maken! Het naaien gaat ook veel vlugger tegenwoordig. Ik doe nu eerst zo veel mogelijk naden gewoon stikken en daarna onder de lockmachine halen, dat scheelt heel veel tijd, hoef je niet meer dat vreselijk saaie voorlockwerk te doen!
Weer van een lapje dat ik al had liggen, en ik had geen witte rits meer, en wel een aqua blauwe, dus ik dacht dan kan ik hem beter maar een beetje laten zien, dat staat netter dan dat ik m probeer weg te stoppen en je ziet m alsnog. Het blauw lint had ik ook nog liggen.





5 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee om zo te verbouwen. Die onderkant is zo mooi wijd, echt feestelijk!
    Enne, hier zijn de jongens ook wel eens proefkonijn geweest, best leuk hoor;-)
    Zolang ze het zelf maar niet besffen, want met 8 jaar doen ze dat echt niet meer!
    Gr, Klazina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha, gelukkig staat z'n koppie niet op de kiek, kan hij later gewoon zeggen, dat hij het niet was, hahaha.

    Leuk accent dat blauw van de rits en dan hetzelfde blauwe lintje. Van de nood een deugd gemaakt, super!!

    Groetjes, Collie

    P.s. Ik ga van de week ook weer van die rokbaantjes stikken voor Bridget, een Elodie de tweede in een week tijd. Die van vorige week moet ik nog op mijn blog zetten... maar nummer twee is alweer besteld... dus tjoek tjoek tjoek...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Knap dat je ze zo kan verbouwen!
    Het is een mooi jurkje voor een bruiloft
    Die elodiejas is ook moooii, kga het patroon ook maar eens bestellen!
    Gr Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk geworden joh die Halodies. Je kan er echt alle kanten op met het patroon. Idd. was je jas van een paar posts terug ook heel mooi geworden. echt knap hoor.
    Maar jij gaat ook nog steeds als een trein zeg, hou het niet bij om te reageren, haha.
    groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  5. danielle: meestal naai ik aan het begin van het seizoen heel veel, kheb dan 'inspiratie'zeg maar!
    En dit is zo'n heerlijk modelletje en t is zo klaar

    BeantwoordenVerwijderen